} simpLe as Me: b4 n after kawen~

Wednesday, April 20, 2011

b4 n after kawen~


Sepasang kekasih sedang asyik memadu asmara di tepi sebuah tasik, sambil berbual-bual mesra...

Makwe: bang, andaikata saya menjadi bintang...

Pakwe: abang kan jadi Ultramannya
...

Makwe:kenapa pulak, sepatutnya abg jadi bulan purnamalah

Pakwe:Salah tu, kan ultraman ada bintang kepunyaannya


Makwe: gitu... kalau saya jadi bunga

Pakwe: Abang jadi tukang kebunnya


Makwe: Kenapa bukan kumbang

Pakwe: Sebab kumbang keje dia hanya menghisap madu..sedangkan tukang kebun kerjanya menyiram dan membaja bunga tu setiap hari


Makwe: Wah! hebatnya abg nie... begitu pandai berkata-kata


Setelah puas berbicara dan bergurau senda, bangunlah pasangan kekasih tersebut untuk bersiar-siar... tiba2 si makwe tersepak sebatang tunggul kayu, dan jatuh tersembam ke tanah...bedebik!!!!!! macam nangka busuk daa!!!!


Makwe: Aduh!!!! sakiknya be, (awek tu rupanya minah kelate)

Pakwe: Cilako! punyo tunggul kayu... .buto ko!!!!!, tak nampak ko oghang nak lalu(rupa2nya si pakwe tu orang N9)... sayang takde apa2 ke?


Makwe: Takde sikit je bang... cuma luka sikit jer dahi nie

Pakwe:Nasib baik tunggul kayu, kalau orang tadi memang nahas abg kejekan.


Memang telah ditakdirkan jodoh mereka berdua... selang beberapa bulan

selepas itu pasangan kekasih ini pun mendirikan rumahtangga... 2 tahun
kemudian, si isteri teringat kembali kisah yang lalu sewaktu membawa anak
mereka bersiar-siar di tasik yang sama ketika bercinta dahulu,

Isteri: Bang, ingat lagi tak tempat nie?

Suami: Masakan abg boleh lupa


Isteri: Kalau saya jadi bintang

Suami: Abang jadi beginilah


Isteri: Kenapa bukan Ultraman...

Suami: Kat Malaysia mana ada Ultraman... kat Jepun adalah... apa lah awak nie


Isteri: Kalau saya jadi bunga

Suami: Abang jadi beginilah


Isteri: Apa abg nie... cakaplah betul2

Suami: Apo kono eh dongan ekau nie... dah buang tebiat ko, tak nampak anak kito tu... .kalau dah abg jadi Ultraman ngan ntah apo apo ntah laie, sapo nak bagi makan kek anak kito tu... .yang mengado-ngado nak jadi bintang tu buek apo


Isteri: Abe nie tok supo dulu... .tok rometik lasung, mete2 la saya nie doh tok comey lagi...

Suami: Takdo nak romantik kosmetik do... .


Selepas puas duduk sambil berbalah, maka berjalan pulanglah keluarga tersebut... .tiba2 si isteri tadi tersepak sebatang tunggul kayu(mungkin tunggul yg sama), lalu jatuh gedebuk!!!! ke tanah...


Isteri: Aduh abe sakik nyo!!!!!

Suami: Apo kono eh awak nie... .buto ko, punyo bosa tunggul tu tak nampak ko!!!!!!!!!!

p/s:lu pK lah sendirik~haha

10 comments:

mcm ni lah said...

keh keh keh,. tinggal jejak utk dijejaki

mcm ni lah said...

keh keh keh,. tinggal jejak utk dijejaki

Rosalia Huda said...

like post ni:) follow anda:D

zezolla_atin said...

haha !

pastu?

nak kate laki ni jht laa..

ok2..diterima..=p !

cikgu fiQ said...

hahah!aku xckp laki jaat ok?

srikandi cinta said...

haha..lawak plaj=k..mula2,ingatkan kisah hdup awk tadi :)

cikgu fiQ said...

kisah idop aku bez2 ja sebab aku bek.bertuah mrS fiQ

Finaz Jaafar said...

TAKUT LA JADIK CMNIH..HUK3

cikgu fiQ said...

takot xyah kawen,haha

Fairus Ibrahim said...

"bertuah MRS FIQ"

ouh ehem ! angkat bakuL sendiri ye awak . ceh ! :DD

Template by:

Free Blog Templates