} simpLe as Me: Lafazkan Kalimah Cintamu - Siti Rosmizah

Friday, February 25, 2011

Lafazkan Kalimah Cintamu - Siti Rosmizah

Salam,...
Kembali lagi setelah lame menyepi!xda la lame sangat kan2?
kali nie aku nk citer pasal novel yg masih fresh coz aku baru je abis baca...
aku nie minat gak arr ngan penulis nih..ada 2 buah dah baca nukilan ct rosmizah nie,..
novel nie agak tebal gak arr,.. 810 pages,(rekod terbaru aku)
aku niemmg jenis yg "excited" baca novel yg tebal2,
(padahaL awex aku bg pinjam,pk 2,3 kaLi gak lah)
tp seminggu ja dah beh baca!!even esemen berlambak~~

Memula baca novel nie,...
wa cakap lu serious!, serious!!
wa tgkap syahdu!!
Dalam otak time tu dok kata, mmg dhsat la rosmizah nie menyentuH ati aku!..
Then teruskan gak,...
bab 2...shahdu lagi... mak aiii,..gimana sih?
then,masuk bab2 yg seterusnya leh start ketawa mcm baca komik!..
magic kan??..aku sanggup tahan mata smlm sampai kul 3.30am dan gelak sensorang!!(jgn pk aku gLe pLak..aku layan dowh)

Okay, overall novel ni simple je..
jln citer biase2 je bg aku, kisah pesakit breast cancer..
Kisah tentang si Qila anak yg disisihkan dr papanya kerana dianggap sial krn menyebabkan kematian mamanya seorang penderita sakit yg same..budus tol bapak dia! kisah dia time budak2 tu mmg tangkap leleh..Then bila dia dah blk Mesia, kene keje ngan company papa dia time tu mmg merapu-meraban..kekadang cam tk logic lak budak 1st class degree holder perangai merapu!

Kat situ gak dia jumpa bakal suami dia, Ryan, yg juga sepupu dia dan juga musuh ketat no 1 dia dan juga pakwe akak dia..kiranya pantang jumpa je la,asyik gaduh je..

background watak2 dia hebat2,..keturunan Tengku..mix-blood,..kaya,.. syarikat sendiri, org gaji,sahabat setia,..etc-etc..(standard citer2 noveL la)

So pastu macam2 mende jadi dan depa kawen sbb amanat papa si Ryan,kira kawen paksa kalau tk harta papa Ryan kira dpt kat Qila..bla-bla-bla-bla

Then, mcm2 watak kuar,pun kira merapu2 gak..klakor gak la karekter depa...
Dah nk ending br la sedey sket balik...sbb Qila sakit dan dia preagnant anak Ryan.

Okay,kesimpulan yg leh dibuat,citer ni jd meleret2 sbb penulis tulis ngan detail sekali bab2 merapu meraban tu!.. jalan citer dia simple je sebenarnya..
tp disebabkan otak aku pun kira mcm otak kartun,merapu gak...so ok la!!
leh gak arr kasik gelak..

tp kalau korang tanya best ke idak,nk beli ke idak,...
aku akan jawab suke ati korang...
leh arr isi masa boring korang nanti..

p/s:ct rosmizah oit!wat noveL jgn ler pnjang2 sgt...nt banyak yg merapu2.yg pnting,pnuLIsan mmg bez!!!!

0 comments:

Template by:

Free Blog Templates