} simpLe as Me: toLong jangan teraSe

Tuesday, May 10, 2011

toLong jangan teraSe


assaLamuaLaikum mesia!!

ok2,ptg nie aku sedikit beremosi sikit,

la..bukan sebab harga guLa nek(bukan masaLah aku ok)

as baKaL cikgu(insyaAllah....doakan)

aku menyokong apa yang goV wat..

eLeh,,xkan guLa nek 2kupang dah mengamuk sakaN kan...

lgpown goV dah support banyak benda kan2?

alsan mudah,

jaLan raye 2 spe wat?

sekolah 2 sape wat?


msti ramai yang berkata,,

ala....dah jdi rakyat mesia,xkan goV nak berkira sgt..

haL0o0....mcmla korg terdesak sgt kan2?

matang la sikit wei....

lame2 kaLu mau tanggung,mesia bankrap w0o0o!

(terdesak sgt ke mesia nie sampai nak bankrap??)

mane aku nak tau..dah 2 yg depa ckp duLu..

i mean goV yg ckp da...


back 2 main point,,,
yg aku ckp aku BEREMOSI tadi...

dak la....aku bukak2 fB tdi,,

tgk ader lak member2 men poLitik mesia pLak...

nak gado2 pe....

xsedaQ2 lagi ka benda 2 xrak untung langsung....

eLeh....xkesah la wei nak support sape2..diam2 suda...


ok2,ramai yang dok kate aku nie anti goV..

what??

kau nie pembangkang??

eLeh....sape habaQ korg aku pembangkang....?

sesukasuki korg je tduh2 aku...

undi kan resia..wtpe nak bgtau org...

pe da....

yeLa....aku ckp camnie:

knp kes rasuah sesetengah pihak yg melibatkan gov didiamkan sahaja?

pang!!!!terus muka aku di coP anti goV!

haL0o0o!

knyataan cam2 trus aku dicoP PEMBANGKANG??


2 yg aku emosi sikit 2 sometymes~~

knp kaLu kite nak tegakkan satu yang betoL,org labeLkan kite?

ala....nie aku nak hentam baLik nie..........


korang ingat semua goV 2 wat betoL ka?

dah saLah betoLkan lah..

ala...tau la korg nie soKOng goV,soKong 1mesia,,

TAPI,,

kaLu dah saLah korang tetap nak sokong gak ka??

kaLu dah saLah,awat korg xhentam gak...?

bukak la mata sikit wei~

bukan semua yg gov 2 betoL.

even korg goV.dah salah xpyah nak tegakkan benang basah la~

alasan mudah:

pembangkang 2 taw2 cari kesalahan goV ja..mcm bagus!

haha!aku setuju adanya pembangkang kat mesia!!

sekurang2nya goV 2 taw saLah dorg,bukan sesukasuki nk wat macam2..

amik ko penyoKong GOV!


eh?hampa ingat hampa pembangkang selamat la dari dihentam aku??

korang pown same je.....

cari kesalahan 2 aku sokong la...

tp bg penyelesaian...

dok bincang same2 settLe masalah sesamai..

asyik na hentam situ sana sini..
common la...xsemua goV wat 2 saLah ok?
nway,xda banyak sgt nak hentam pown.

dah korg xmemerintah,aku nk cakap pe kan...

dah namenye pembangkang,xsalah la kalu nk bangkang je.....


POLITIK oh POLITIK....

aku semakin muak~~

disebabkan aku dah mendaftar,,

so aku kena la ,mengundi kan2?

ok2!

comperm2 la undi caLon nanti...

undi parti mane2 xda makna kaLu calOn tah pape kan2?


dah2,maLeh berEMOSI dah..

huhu!


p/s:x ke mane poLitik mesia o0oo0oi~

7 comments:

zabri@roy said...

ko lahir 1991 kan???ko dah mendaftar jd pengindi ke?

cikgu fiQ said...

mestilah suda~~

Ainul huda said...

fiq,ak rasa kan ak pn tgh beremosi skrg..hahaha

cikgu fiQ said...

ko memg~~~~alwaz....!haha!

zabri@roy said...

owhh umur 20 da le daftar ke?bukan 21 ke?

Khairul Hakimin B. Muhammad said...

setuju; politik mesia sangat jahat :)

misyamissyou said...

hm..bab harga naik tu setuju sangat..smpai bile nak tanggung..xreti nk berdikari ke? malaysia ni dh 'mewah' sngt dgn bantuan..naik nyampah lak tgknye..susah sikit merungut..

bab politik lak..rakyat kne pandai pilih....kalau ttbe pilih parti yg xpernah memerintah, ape kes? kucar-kacir la negeri/negara...contoh pun dah ada kan sejak pilihan raya lepas? psst, statement atas ni kejap lg mesti kena label anti-pembangkang, pro-kerajaan..betul x?haha

mata ada, hati ada, pandai la nilai mne baik, mane buruk kan? hehehee

Template by:

Free Blog Templates