} simpLe as Me: siapa rindu aku...?

Wednesday, June 15, 2011

siapa rindu aku...?

aku kat umah memang x ada keje...
nak on9?
alamatnya tunggu liputan maxis kencanglah kat kg. Lekir ni.

ha!sape nak tau aktiviti aku...?
hehehe! aku keje baca noveL je lah.
baca je ke?xbuat?

la......aku mane ade bakat nak wat noveL2 nie.
tunggu la aku jadu munsyi bahasa nanti.
noveL ap aku baca?
noveL tanpa tajuk.
penuLis die pown aku xtaw.
sape2 lah kan2?

xkesah la.....
asalkan baca kan?
membaca amalam mulia.
menambah iLmu pengetahuan..
bagus untuk kesihatan...
er...bagus kot.

ha! nak tau bait-bait dalam noveL tu?
meh2 aku selitkan sikit...
haha!zaSssSs!

“Azim... Azim... Mentang-mentanglah kau kerja kedai makan, makan ja kau ni.” Getus hati Faris Shah.

Sedang dia sibuk mengumpat akan Azim seorang diri, sasaran yang ditunggunya sudah bangun dari tempat duduk bernombor 12 itu. Mujurlah Faris Shah tidak terleka.

Dia mula mengekori kereta Toyota Vios hitam itu. Tersemput-semput motornya mengejar kereta itu. Ingat tidak logikkah? Lupakah kura-kura pernah menyaingi sang arnab dalam sebuah perlumbaan? Ala...Sebenarnya jalan yang berlubang-lubang itu menyebabkan kereta itu memperlahankan kelajuannya. Kalau tidak, berpuluh-puluh tiang jugalah Honda C70 itu hendak mengekorinya. Memang logik sangatlah macam tu.

Kereta itu memberi lampu isyarat ke kiri. Mujurlah brek motornya itu tidak haus. Kalau tidak, satu ciuman mesra sudah pasti tepat dari sebuah motor ke sebuah kereta. Bagai enggang dengan pipit jadinya. Mulalah mengarut lagi.

ha! ni lah antara ayat2 noveL tu..
apa?xpernah baca?
aish!payah2....
aku nak cite pun payah dah x ada tajuk noveL ni.
s0oo....
tunggu je la ye kot2 ade terjumpa di pasaran.
ok2,nak tidoQ dah.chow.haha!

4 comments:

Azmie said...

da lama x baca novel...

Fairus Ibrahim said...

nak geLak sikit buLey ? HAHAHA !

cait !

cikgu fiQ said...

ahaha!standard la....geLak jew taw

Fairus Ibrahim said...

bweKKk !

eLeh mcm org xtau ni diaLog ape . hehe ~

Template by:

Free Blog Templates